Păstrarea pacienților vs. pacienți noi

Păstrarea pacienților poate fi mai importantă decât dobândirea de noi pacienți. Trebuie să existe sisteme solide pentru încurajarea pacienților să rămână în tratament.

Fiecare manager dintr-o clinică stomatologică știe că păstrarea pacienților actuali este la fel de vitală pentru succesul clinicii precum atragerea de noi pacienți potențiali din comunitate. Prin păstrare, clinicile prosperă și cresc.

Dar acest lucru nu vine ușor. De fapt, păstrarea pacientului necesită metode strategice și un plan de acțiune. Permiterea retenției să se întâmple singură sau din întâmplare va permite pacienților să treacă neobservați și să solicite îngrijirea stomatologică în altă parte.

Mai jos sunt câteva strategii pentru păstrarea pacienților:

1. Cunoaște-ți pacienții

Elaborează un plan care să îi ajute pe membrii personalului să își amintească pacienții și situațiile personale. De exemplu, ai o fotografie digitală a fiecărui pacient în dosar și păstrezi o notă în fișele lor despre ce au vorbit în timpul ultimei vizite. A vorbit doamna X despre nunta viitoare a fiului ei? Întreab-o cum a fost. Recunoașterea fiecărui pacient care intră în cabinetul tău îi va ajuta să se simtă apreciați și speciali pentru că ți-ai amintit.

2. Oferă pacienților timp

Timpul tău și al tuturor este valoros. Dar cei mai mulți pacienți vor să se simtă înțeleși, ascultați, astfel la finalul programării întreabă-l dacă a înțeles ce i-a transmis medicul, dacă a fost totul în regulă și dacă are întrebări sau nelămuriri.

În cazul în care pacientul vine neprogramat și dorește să discute cu medicul despre o anumită nelămurire, nu-i spune că nu se poate sau că este ocupat, transmite-i că o să anunți medicul și asigură-l că, după ce termină cu pacientul din cabinet, are medicul 5 minute și pentru el pentru a-l lămuri.

3. Reevaluează refuzurile pacienților

O mulțime de pacienți nu se mai programează atunci când mesajele nu sunt transmise corect de la Front-Desk la echipă. Dacă un pacient încă analizează dacă trebuie să meargă sau nu printr-o anumită procedură atunci persoana de la Front-Desk trebuie să se asigure că acel pacient se programează sau să știe motivul pentru care nu dorește să urmeze tratamentul.

4. Atenție la programare

Strategiile de planificare sunt esențiale atunci când vine vorba de a face toți pacienții să se simtă suficient de încrezători pentru a vă încredința sănătatea lor orală. Dacă rămâi în urmă în fiecare zi, nu va dura mult timp până când cineva o să observe. Dacă așteaptă opt până la nouă săptămâni pentru o programare la tratament, ei vor crede că nu au prioritate, transmite-le că dacă se eliberează un loc mai devreme ii vei suna, și nu uita acest lucru. Și dacă după cele opt săptămâni nu intră nici la ora programată, ci mai târziu, atunci este un pacient pierdut sau cel puțin care nu o să recomande clinica ta.

Păstrarea pacientului este un proces continuu care nu se termină niciodată și aproape întotdeauna este loc pentru îmbunătățiri.

Îți recomand să citești și următoarele articole: